PageRank

- metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość. Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google. Został opracowany przez założycieli firmy Google Larry'ego Page'a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. PageRank jest rozwinięciem znanej od dawna heurystyki, wedle której jakość tekstu jest proporcjonalna do ilości tekstów, które się na niego powołują.

Rozwinięcie zaproponowane przez autorów Google polegało na ważeniu sumy odnośników wskazujących na rozpatrywany tekst ich własną wartością PageRank. Innymi słowy: jeśli na dany tekst powołuje się artykuł, który sam ma wysoką ocenę, ma to większe znaczenie niż gdy na ten sam tekst powołuje się mało popularna strona.

Ostatnio słyszy się o ciągłym spadku znaczenia Page Rank dla samego pozycjonowania stron, jednak nadal warto zadbać o wysoki PR dla swojego serwisu. Sam algorytm oznaczania Page Rank nie jest jawny i z tego powodu poniższe obliczenia mogą nie być dokładne.   więcej ...
Adres strony:
  (n.p. www.jozef.lysikowski.pl)